KÖNYVEK

Bálint Györgyi
Tibeti hangtálak és egészségmegőrzés
TÖRTÉNETEK - TERÁPIÁK - TITKOK
HARMADIK KIADÁS

Formátum: 165x235 mm
Terjedelem: 176 oldal
Nyomás: szines borító, fekete-fehér belív
Papír: 100 g fam. fehér ofszet
Kötészet: ragasztókötött
ISBN: 978-963-88328-1-8
Ár: brutto 2780 Ft

Ez a témáját tekintve különleges könyv hasznos tudnivalókkal szolgál azok számára, akik érdeklődnek a tibeti hangtálak és a hangterápia iránt. A fotókkal illusztrált könyv részletesen bemutatja a hangtálakról szóló hagyományokat, a készítés módszereit, a használatukkal kapcsolatos alapvető tudnivalókat. Gyakorlati útmutatóként szolgál az évezredes keleti gyógyítói filozófián alapuló hangterápia otthoni, mnkahelyi és terápiás környezetben való alkalmazásához.

A szerző lépésről lépésre bemutatja a megszólaltatás alaptechnikáit és kreatív alkalmazásait. Ez a kalauz nemcsak a hangtálakkal most ismerkedőknek, hanem praktikus tanácsai által a terapeutáknak is értékes szakmai segítséget nyújthat.

Megrendelés: legators@t-online.hu e-mail címen vagy 76/475-759 és 70/526-4242 telefonszámokon.

A könyv harmadik kiadása is elfogyott. Néhány példány még beszerezhető a volt Alexandra könyvesboltokban, a Líra könyvesbolti hálózatában és a Könyvtárellátó boltjában.

Még 2017-ben megjelenik az új tibeti hangtálas könyv még több gyakorlattal. Részletek hamarosan.

Részletek a könyvből

HANGTÁLVÁLASZTÁS

Elemző vásárlói magatartás

Első lépésként tisztázzuk magunkban, mire fogjuk használni a megvásárolni kívánt hangtálat. Amíg nem gondoltuk helyesen végig ezt a kérdést, nem fogunk tökéletes megoldást találni. Állítsuk össze saját igény-katalógusunkat. Határozzuk meg szisztematikusan, hogy mit várunk el a használatától, milyen előzetes elképzeléseink vannak róla, melyik forma tetszik legjobban, a magasabb vagy a mélyebb hangokat szeretjük leginkább, hogy csak néhány példát említsünk a sok közül. Más szempontjai vannak annak a vásárlónak, aki a munkájához fogja használni, s megint más, aki a maga örömére veszi, zenélésre használja, netán ajándékba adja valakinek. Lényeges szempont, hogy harmonizálásra, vagy betegek gyógyításához van rá szükség. Az sem mindegy, hogy első hangszer lesz, vagy meglévő kollekció kiegészítő darabja. Döntő kérdés, hogy csoporttal való munkához kell, vagy egyéni kezelésekhez. S végképp nem elhanyagolható szempont, mennyi pénzt szeretnénk a vásárlásra szánni. A pontosan meghatározott vásárlói igények jelentik a jó döntéshozatal alapját.

Ne ijedjünk meg, ha első hangtálunk vásárlása előtt állunk, s igény-katalógusunkba alig egy-két szót tudtunk csak feljegyezni. Ez esetben valószínű, hogy az intuitív módszer áll hozzánk közelebb, s ez alkalommal annak segítségével fogjuk tudni megtalálni azt a hangtálat, mely a legjobb választás lesz számunkra. Nincsenek helyes és helytelen módszerek. Az egyik embernek az érzelmeken alapuló döntési módszer a legjobb, míg más analitikusan tud helyes döntést hozni.

Második lépésként gyűjtsünk össze annyi információt, amennyit csak tudunk! Az aktív információgyűjtés vonatkozhat egyrészt magára a hangtálra: az alapanyagára, eredetére, választékra, javasolt funkciójára, megjelenésére, valamint a forgalmazóra, az árakra, az értékesítő szakmai kompetenciájára. Forrásként használhatjuk az internetet, megkérdezhetjük ismerőseinket, ellátogathatunk üzletekbe, telefonon tanácsot kérhetünk a forgalmazóktól, kutathatunk könyvtárakban, kereshetünk nyomtatott irodalmat, olvashatunk magazinokat és hirdetéseket. Kézenfekvő, hogy azokhoz fordulunk, akiknek megalapozott ismereteik vannak a hangtálakról és azok gyakorlati használatáról. Ha forgalmazóhoz fordulunk tanácsért, kérdezzünk bátran, ne aggódjunk amiatt, hogy akadékoskodónak fognak bennünket gondolni. Kiváltképpen segíti minden tanácsadó dolgát, ha pontosan elmondjuk, mire szeretnénk használni a hangtálat. Bízzunk benne, hogy a jó forgalmazó minden eszközt megragad ahhoz, hogy hozzásegítse vásárlóját az igényeihez és elvárásaihoz leginkább illeszkedő hangtál beszerzéséhez.

Harmadik lépésként döntünk az alternatívák, a beszerzési források között. Ebben a szakaszban célirányosan és logikusan mérlegelünk: a különböző lehetőségek közül kiválasztjuk a számunkra legkedvezőbbet. Vegyük figyelembe a kínálati bőséget, a hangminőséget, az értékesítőnek a döntéshozatal folyamatában hozzáadott szolgáltatását, az árat, a kényelmet - hogy csak néhány szempontot említsünk. Célszerűségtől vezérelve néhány klikkel kényelmesen megrendelhetjük az interneten, vagy felkereshetünk egy forgalmazót, ahol végigpróbálgathatjuk a teljes kínálatot. Ám meg is kérhetünk valakit, hogy segítsen nekünk kiválasztani a céljainknak leginkább megfelelő hangtálat. A nagy kínálatot felvonultató kereskedők tapasztalatuk alapján hasznos tanácsokkal szolgálhatnak.

Meghallani és megszeretni

A nepáliak azt mondják, hogy a hangtálat egyszerre tartsuk a kezünkben és a szívünkben. Ezt a mondást érdemes komolyan venni. Az érzelmi érintettség ugyanis pontos iránytűként szolgálhat a vásárlásnál. Mondhatnánk azt is, a megérzés biztos mód, hogy a legjobbat tudjuk megtalálni. Bárki, aki őszintén tekint saját vásárlói döntéshozatali módszereire, észreveszi, hogy bármennyie tudatos vásárlónak is tartja magát, vannak olyan helyzetek, amikor nem racionális szempontok szerint határoz, hanem pillanatnyi érzéseire hagyatkozik. Merjünk néha spontán is dönteni! Az érzelmi választás által olyan hangtál kerülhet majd hozzánk, melyre a jelen pillanatban valóban szükségünk van. S itt a hangsúly a jelen pillanaton van. Szép számmal vannak olyan emberek, akik szinte az első pillantásra érzik, hogy melyik hangtál lesz nekik a legjobb. Gyakran megfigyelhető, hogy kipróbálhatnak akár ötvenet is, mégis azt fogják megvásárolni, amelyre legelőször esett a pillantásuk, vagy amelynek láttán-hallatán erősebben megdobbant a szívük. Ugyanakkor azt is tudnunk kell, hogy ahogyan változunk, úgy változhat az ízlésünk is.

Figyeljünk a belső jelzésekre!

Ha magunk választjuk ki a hangtálat, bőségesen szánjunk rá időt. Lehet, hogy évtizedeken keresztül használni fogjuk a hangszert, sőt akár még a gyerekeinknek, unokáinknak is jó szolgálatot fog tenni. Nem érdemes tehát a sietség. Ha tehetjük, a válogatás megkezdése előtt időzzünk el egy kicsit abban a helyiségben, ahol a hangtálak vannak. Először nem kell mást tennünk, mint nézegetni őket, kinyitni közen minden érzékcsatornánkat. Számíthatunk rá, hogy azonnal észrevesszük, melyik hangtál “szólít meg” bennünket, melyikkel kapcsolatban érezzük úgy, hozzánk tartozik. Ha úgy érezzük, megfelelően ráhangolódtunk a választásra, következzék néhány jellemző módszer és tipp arra vonatkozóan, válogatásnál hogyan szólaltassuk meg a hangtálat, mire figyeljünk közben.

Aki már végignyúlt egy kényelmes kanapén, s becsukott szemmel hallgatta kedvenc muzsikáját, tudja, milyen kellemes lehet, ha nem egyetlen dologra összpontosítjuk figyelmünket, hanem egy hatalmas, üres térré változtatjuk bensőnket, mely észleli és befogadja az érzések rezdüléseit. Minél több érzéki csatornát nyitunk meg ilyenkor, annál átfogóbb és teljesebb lehet az észlelésünk.

<<VISSZA A FŐOLDALRA